Среща-дискусия за железопътната и пътна инфраструктури в Кресненския пролом, 23.06.2023 г., ФНТС, гр. София
П О К А Н А
23.06.2023 г. (петък) от 10:00 ч. до 14:00 ч.
(регистрацията започва в 9:30 часа)
Зала 3, Федерация на научно-техническите съюзи
Адрес: гр. София, ул. "Г. С. Раковски" №108
Лардж Инфрастръкчър Проджектс ООД Ви кани на среща-дискусия:
Как и кога ще бъде изградена правилната железопътна и пътна инфраструктури в участъка Симитли – Кресна. Съвременни функционални решения. Екология и устойчиво развитие.
Ще бъдат представени:
- Политики и документи на ЕС за високоскоростния железопътен транспорт и за Транс- европейските транспортни коридори.
- Инвестиционен проект „Високоскоростна железопътна магистрала София-Солун“ – елемент на основната ТЕН-Т мрежа на Европейския съюз и част от високоскоростната железопътна артерия Атина – Солун – София – Букурещ. Състояние на развитието на проекта и следващи дейности.
- Транспортна и други линейни инфраструктури в „тесни“ участъци и екологично чувствителни зони.
- Обща инфраструктура на високоскоростната железопътна магистрала София-Солун и на истинска автомагистрала (за разлика от избраните и лансирани досега варианти) в участъка Симитли - Кресна на АМ „Струма“.
- многопластово решение, удовлетворяващо всички заинтересовани страни. Критерии
- описание на общата транспортна инфраструктура - Симитли, Кресненски пролом, Кресна
- железопътна част – защо трябва да бъде изградена нова железопътна линия; характеристики
- пътна част – автомагистрала, характеристики, организация и безопасност на движението
- запазване на сегашния път I-1 (E-79) в Кресненския пролом
- вариантите за ползване на трасето на сегашната железопътна линия за туристически цели
- организация и изпълнение на строителството на общата транспортна инфраструктура. Срокове. Финансиране
- Законност и законотворчество в досегашните дейности по създаването на съвременна транспортна инфраструктура в участъка Симитли – Кресна.
- Кой е разрешил да не се изгражда автомагистрала в лот 3.2 на АМ „Струма“? Има ли разрешение от ЕК да не се изгражда автомагистрала? Как се подобрява трасето на АМ „Струма“ в лот 3.2. – като не се изгражда автомагистрала.
- Защо горе в планината не трябва да преминава значима транспортна инфраструктура? Да не повтаряме отрицателното въздействие върху природата (и не само), причинено с изграждането на лот 3.1 на АМ „Струма“.
- Сравнителен анализ на проекта за обща железопътна и пътна инфраструктура в участъка Симитли-Кресна с вариантите: проект за железопътна линия на НКЖИ от 2016 г. ведно с Източен 10,50 или Източен Г-20 или Дълъг тунел.
- Какво ще се случи след реализиране на проекта за обща инфраструктура на високоскоростна железопътна магистрала и на автомагистрала в участъка Симитли - Кресна
- Какво трябва да бъде направено занапред за да може в сравнително кратки срокове да бъде изградена правилната транспортна инфраструктура в този участък.
- Въпроси, отговори, предложения, изказвания.
Поканени са граждани, специалисти, журналисти, членове на НПО, политици, представители на МОСВ, МТС, МРРБ, НКЖИ, АПИ, местната власт, на Президентството и народни представители.
Прикачени документи
Още Съобщения
17/ 09/ 2024
Покана за участие в Национална научно-приложна конференция (ННПК) КСС`2024
16/ 09/ 2024
08/ 09/ 2024
XIII Международна научна конференция "Проектиране и строителство на сгради и съоръжения" DCB'2024, 12-13 Септември, Варна
03/ 09/ 2024
Открита на лекция на проф. д-р инж. Такаши Кийота - УАСГ, 10.09.2024 г. от 17:00