Камара на инженерите в инвестиционното прокетиране Chamber of engineers in the investment design

Метростанция - София Летище София Спортна зала

Среща-дискусия за железопътната и пътна инфраструктури в Кресненския пролом, 23.06.2023 г., ФНТС, гр. София

П О К А Н А

23.06.2023 г. (петък) от 10:00 ч. до 14:00 ч.

(регистрацията започва в 9:30 часа)

Зала 3, Федерация на научно-техническите съюзи

Адрес: гр. София, ул. "Г. С. Раковски" №108

Лардж Инфрастръкчър Проджектс ООД Ви кани на среща-дискусия:

Как и кога ще бъде изградена правилната железопътна и пътна инфраструктури в участъка Симитли – Кресна. Съвременни функционални решения. Екология и устойчиво развитие.

Ще бъдат представени:

  • Политики и документи на ЕС за високоскоростния железопътен транспорт и за Транс- европейските транспортни коридори.
  • Инвестиционен проект „Високоскоростна железопътна магистрала София-Солун“ – елемент на основната ТЕН-Т мрежа на Европейския съюз и част от високоскоростната железопътна артерия Атина – Солун – София – Букурещ. Състояние на развитието на проекта и следващи дейности.
  • Транспортна и други линейни инфраструктури в „тесни“ участъци и екологично чувствителни зони.
  • Обща инфраструктура на високоскоростната железопътна магистрала София-Солун и на истинска автомагистрала (за разлика от избраните и лансирани досега варианти) в участъка Симитли - Кресна на АМ „Струма“.
  • многопластово решение, удовлетворяващо всички заинтересовани страни. Критерии
  • описание на общата транспортна инфраструктура - Симитли, Кресненски пролом, Кресна
  • железопътна част – защо трябва да бъде изградена нова железопътна линия; характеристики
  • пътна част – автомагистрала, характеристики, организация и безопасност на движението
  • запазване на сегашния път I-1 (E-79) в Кресненския пролом
  • вариантите за ползване на трасето на сегашната железопътна линия за туристически цели
  • организация и изпълнение на строителството на общата транспортна инфраструктура. Срокове. Финансиране
  • Законност и законотворчество в досегашните дейности по създаването на съвременна транспортна инфраструктура в участъка Симитли – Кресна.
  • Кой е разрешил да не се изгражда автомагистрала в лот 3.2 на АМ „Струма“? Има ли разрешение от ЕК да не се изгражда автомагистрала? Как се подобрява трасето на АМ „Струма“ в лот 3.2. – като не се изгражда автомагистрала.
  • Защо горе в планината не трябва да преминава значима транспортна инфраструктура? Да не повтаряме отрицателното въздействие върху природата (и не само), причинено с изграждането на лот 3.1 на АМ „Струма“.
  • Сравнителен анализ на проекта за обща железопътна и пътна инфраструктура в участъка Симитли-Кресна с вариантите: проект за железопътна линия на НКЖИ от 2016 г. ведно с Източен 10,50 или Източен Г-20 или Дълъг тунел.
  • Какво ще се случи след реализиране на проекта за обща инфраструктура на високоскоростна железопътна магистрала  и на автомагистрала в участъка Симитли - Кресна
  • Какво трябва да бъде направено занапред за да може в сравнително кратки срокове да бъде изградена  правилната транспортна инфраструктура в този участък.
  • Въпроси, отговори, предложения, изказвания.

Поканени са граждани, специалисти, журналисти, членове на НПО, политици, представители на МОСВ, МТС, МРРБ, НКЖИ, АПИ, местната власт, на Президентството и народни представители.

Прикачени документи

Още Съобщения

09/ 01/ 2025

Уведомление до членовенете на КИИП и лицата, вписани в регистрите на Камарата за изменение и допълнение на Вътрешните правила относно дейностите по обработване на лични данни на КИИП

07/ 01/ 2025

Ценово предложение за издаване на квалифициран електронен подпис (КУКЕП) за членове на КИИП, 2025

20/ 12/ 2024

ВЕСЕЛА КОЛЕДА И ЩАСТЛИВА НОВА 2025 ГОДИНА!

18/ 12/ 2024

Изменение на часовите ставки в чл. 19, ал.1 на Методиката за възнагражденията, публикувани в ДВ, бр. 105/13.12.2024 г.