Page 20-21 - Kiip_Magazine_8

Basic HTML Version

законотворчество
законотворчество
4. за обекти, за които определяща и водеща е технологичната част на проекта - части
технологична, архитектурна, конструктивна, необходими инсталационни части, част
организация и изпълнение на строителството, план по безопасност и здраве, план за
управление на строителните отпадъци, част геодезическа, инженерно-геоложки и хидро-
геоложки доклад и др.;
5. заобекти, закоитоопределящаиводещаесъответначастнатехническатаинфраструктура
- съответната част на техническата инфраструктура (за външни водоснабдителни и/или
канализационни мрежи, за електроснабдителни и/или електрозахранващи мрежи, за
топлоснабдителни и/или разпределителни мрежи, за газопреносни и/или газоразпределителни
мрежи, за хидромелиоративни системи, част пътна – временна организация и безопасност на
движениетоприизпълнениенастроително-монтажниработи, запътища, зажелезопътнилинии
и др.), премахва се, както и части конструктивна, технологична, архитектурна, организация
и изпълнение на строителството, план по безопасност и здраве, план за управление на
строителните отпадъци, част геодезическа, инженерно-геоложки и хидро-геоложки доклад и
др.
Глава седма
РАБОТЕН ПРОЕКТ
Чл. 24. (1) Проектните части на работния проект включват:
1. Работни чертежи и детайли, по които се изпълняват отделните видове СМР в следните
препоръчителни мащаби:
а) ситуационно решение - в М 1:500 и М 1:1000;
б) разпределения, разрези, фасади - в М 1:50 и М 1:100;
в) детайли - в М 1:20, М 1:5 и М 1:1;
г) други чертежи - в подходящ мащаб в зависимост от вида и спецификата на обекта.
2.За част пътна минимален обем на чертежите за работен проект (при еднофазно
проектиране), по които може да се изпълняват СМР в следните препоръчителни мащаби:
а) ситуационно решение - в М 1:500 или М 1:1000 (за много големи обекти – обзорна
ситуация);
б) надлъжен профил - в М 1:1000/100 или М 1:2000/200;
в) типови напречни профили - в М 1:50 или М 1:100;
г) подробни напречни профили - в М 1:100 или М 1:200;
д) отводняване и отводнителни съоръжения - в М 1:500 или М 1:1000 (при наличие на
съоръжения допълнително се представят план, разрези и детайли);
е) трасировъчен план - в М 1:500 или М 1:1000;
ж) вертикална планировка на кръстовища, обособени паркинги, площадки, др. характерни
площни обекти - в М 1:500 или М 1:1000;
з) хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация (организация на движението) – в
М 1:500 или М 1:1000;
и) временна организация и безопасност на движението по време на изпълнение на
строително-монтажни работи - в М 1:250,1:500 или М 1:1000;
к) други чертежи и детайли - в подходящ мащаб в зависимост от вида и спецификата на
обекта.
3. За част пътна работен проект може да се изготви самостоятелно за временна организация
и безопасност на движението при строителство на обекти за външни водоснабдителни и/
или канализационни мрежи, електроснабдителни и/или електрозахранващи мрежи,
топлоснабдителни и/или разпределителни мрежи, газопреносни и/или газоразпределителни
мрежи. Самостоятелно работен проект може да се изготви и за изпълнение на напречни
неравности и повдигнати пешеходни пътеки, както и за предвиждане на специфични мерки за
повишаване на пътната безопасност.
4. Обяснителна записка, поясняваща предлаганите проектни решения, към която се
прилагат издадените във връзка с проектирането документи и изходни данни.
5. Изчисления, обосноваващи проектните решения.
6.Инженерно-геоложки и хидро-геоложки доклад (ако проектирането е еднофазно или не е
представен такъв в предишните фази на проектиране).
инж. Валентин Семерджиев,
председател на НПС по МДГЕ към КИИП
20
21