7
Тунелите в участъка „Надлез „Надежда” -
бул. „Патриарх Евтимий“ с дължина 3,8 км и 4
метростанциисадвупътнисвътрешендиаметър
8,43 м, изпълнени със специално произведена за
условията на метрото в София тунелопробивна
машина (херметизиран хидрощит) на немската
фирма „Херенкнехт”. В предната част на
тунелната машина (щита) се разработват
почвите, постъпващи в херметизирана забойна
камера, откъдето се транспортират по
транспортна лента до стартовата шахта на
надлез „Надежда”. На 9 м от забоя, в задната
част на щита, със специални стоманобетонни
сегментисемонтиратпръстенитенатунелната
конструкция, а те, наредени по дължината на
тунела, образуват общата тунелна тръба на
двупътния тунел.
•
Навлизане в щита В изходната шахта на
бул.”Витоша”.
•
Общ вид на готовия двупътен тунел.
тунелите и метростанциите да се прилагат
сложни конструктивни и технологични решения,
някои от които уникални.
Метростанциите в участъка са с различни
конструктивни решения, а за строителството
им, съобразно конкретните условия на
строителство,
прилагахме
разнообразни
методи. Метростанциите „Княгиня Мария
Луиза”, „Централна ж.п. гара” и северната част
от станция „Лъвов мост” и част от тунелите до
станции „НДК” и „Европейски съюз” са построени
по траншеен (Милански) метод. Метростанции
„НДК” и „Европейски съюз” са построени по
открит способ в укрепени котловани.