Page 38-39 - finalhq

Basic HTML Version

38
39
от консултант (надзорник),техническия ръководител, възложител, строител и технически
правоспособно лице по част геодезия. Служителят на практика дублира функциите на
лицензирания геодезист и строителя, изисква допълнително администриране и събиране на
такса, което ненужно забавя началото на строителния процес.
•Чл. 160, ал. 1
- уточняват се задължителните участници в строителния процес, като се
прецизира ролята на техническия ръководител на строежа, с цел повишаване качеството на
строителния продукт.
•Чл. 161, ал. 4, Чл. 224, ал. 1
– въвежда се изискването за задължителен авторски надзор
на проектантите по всички части, което би допринесло за по-ефикасно спазване на правилата
и нормите в строителството, повишаване качеството на работите и осигуряване защита на
интересите на обществото.
•Чл. 232, ал. 4, чл. 237, ал. 1
– с предлаганите изменения се цели защита на авторските
права на проектантите, повишаване етиката във взаимоотношенията в инвестиционния процес
и гарантиране на по-високо качество на строителния продукт, респективно на обществения
интерес.
ІІ. 4. Към цел: Изменения и допълнения с цел синхронизиране с
действащото законодателство.
•Чл. 142, ал. 12
- предложеният текст е в съответствие с чл. 36г от Закона за пътищата,
съгласно който одитът за пътна безопасност на инфраструктурен проект е неразделна част
от процеса на инвестиционното му проектиране и се извършва задължително на следните
етапи: преди съгласуване и одобряване на инвестиционния проект - идеен и/или технически/
работен, при въвеждане в пробна експлоатация на пътя и при неговата начална експлоатация.
Предложението за добавяне на тази алинея следва логиката на разпоредбите на чл. 142,
ал. 10 и ал. 11. В ал. 11 са включени критерии, които са описани в Закона за енергийната
ефективност.
•§ 22 от заключителните разпоредби
- Във връзка с въведеното изискване устройствените
плановедабъдат изработваниивцифроввид (чл. 116анаЗакона заустройствона територията,
обн. ДВ, бр. 82 / 2012 г.) са регламентирани принципи при оцифряване на действащите
подробни устройствени планове, както и за оценка на точността при трасиране на място на
елементи от тези планове. Наличието на такива принципи ще подпомогне практиката при
оцифряване на дейсващите устройствени планове, както и ще ограничи значително воденето
на спорове в съда.
ІІІ. Финансово обезпечение
С предложения законопроект не се предвижда създаване на нови бюджетни структури и
бюджетни разходи.
ІV. Анализ на съответното европейско право
Предложеният проект на акт не е свързан с транспониране на актове на Европейския съюз,
поради което не се налага да бъде изготвена справка за съответствие с
европейското право.
Министър-председател: Пламен Орешарски
Мотивите са публикувани в сайта на МИП
актуално
актуално
ЗУТ – Закон за устройство на територията