Page 50-51 - finalhq

Basic HTML Version

транспорт
транспорт
Окончателният вариант на проекта предвижда около моста да се изгради кръгово движение, а
той да остане само за пешеходци и трамваи.
Под него на „Сливница“ ще има две нови платна от двете страни на река Владайска, по които ще
минават колите, движещи се между Сточна гара и „Люлин“. Автомобилите, които чрез кръговото
движение ще се отклоняват по „Мария Луиза“ към гарата и ЦУМ, ще използват сегашните платна,
а трамвайната спирка ще се измести на моста.
Техническите промени са в броя на лентите за движение на кръга – намалени от три на две, и
в радиуса на кръга - увеличен от 35 м на 42 м. Последиците от тези корекции са превръщането
на Лъвов мост в пешеходна зона и откриване на ново пространство в северната част на кръга за
озеленяване и места за отдих.
По реставрирания Лъвов мостще има две пешеходни пътеки с два светофара. Велоалеите с посока
“Надежда” – центъра на София ще са успоредни на пешеходните трасета, както и на трамвайната
линия. Щом напуснатЛъвов мост, те ще продължат по платното на бул. „Мария Луиза“.В ландшафтния
план се предвижда възстановяване на чугунените стълбове за електрическата инсталация на
Трети вариант
– появяват се светофарите на кръговото, пешеходните пътеки към центъра на
моста (нарисувани с химикал), лентите на кръговото са редуцирани от 3 на 2, в сиво са показани
траншеите.
трамвая между двете релсови линии, което вероятно ще наложи лекото им изместване.
Старите метални пасарелки, успоредни на Лъвов мост, които сега се използват от пешеходците,
ще бъдат премахнати. Според проектантите най-важното е превръщането на
Лъвов мост в пешеходна зона. Кръговото на Лъвов мост ще направи зоната пешеходна, ще
позволи да се покаже архитектурата на най-красивия мост в София и ще струва с 350 хил. повече
от проект, който предлага да се направят два пешеходни моста от двете страни
на Лъвов мост. Двете траншеи, чиято необходимост никой не оспорва, поемат по 1800
автомобила на час и изнасят около 90% от директното движение в зоната. Рампите на тунелното
преминаване под моста започват по на около 120 м от двете посоки по „Слив-
ница“. Траншеите ще бъдат покрити с шумопоглъщаща изолация, каквато има на кръстовището
на бул. “Георги Софийски” и бул. “Иван Гешов”. Проектът за кръгово-
то е придружен от мерки за укрепване и предпазване на метротунелите от изграждане на новото
съоръжение, които са одобрени от “Метрополитен” ЕАД.
Мащабната реконструкция на емблематичното за София кръстовище на булевардите „Мария
Луиза“ и „Сливница“ трябва да приключи до следващото лято. Плановете са то да стане шестата
поред естакада в София. Ще бъде създадена такава организация на движението, която да сведе до
минимум затрудненията от строителните дейности.
Успоредно с изграждането на естакадата ще се извърши и цялостна реставрация на историческия
мост. Четирите лъва ще бъдат основно почистени и патинирани по специална технология, като
консервацията ще бъде направена на място. Ще бъдат реставрирани и металните канделабри и
липсващите гранитни балюстри от парапета на моста.
Цената на реконструкцията се изчислява на 22 млн. лв., заделени от 50- милионния еврозаем,
който кметството очаква да получи от Европейската инвестиционна банка.
Лъвов мост (1889-1890)
50
51