специфично застрояване” се заличават.
ПОЯСНЕНИЕ:
Промяната би улеснила възможността при сключено застрояване с редови къщи да
се създават урегулирани поземлени имоти с намалени размери -
(5) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.)
При урегулиране на поземлени имоти в
квартали за средно високо и високо жилищно застрояване, за ниско свързано застрояване в повече
от два имота за застрояване със социални жилища или за друго специфично застрояване размерите
на имотите се определят със самия подробен устройствен план, без да се спазват нормите по
ал. 1.
лице и повърхност, така че всяка къща да разполага с индивидуален поземлен имот.
5. В чл. 56, ал. 2 се изменя така:
(2) За обектите по ал. 1
се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на
Министъра на инвестиционното проектиране, а за държавни и общински имоти - и въз основа
на схема, одобрена съответно от Областния управител и Кмета на общината. За държавните
имоти схемата се одобрява след съгласуване със съответната централна администрация, която
стопанисва имота.
ПОЯСНЕНИЕ:
Правилата и нормите за поставяне и премахване на преместваеми обекти е редно
да бъдат унифицирани за цялата страна, което значително ще се улесни и опрости процедурата
особено в големите градове. Изработването, приемането и прилагането на конкретните схеми за
поставяне на преместваемите обекти запазва изцяло възможностите за самостоятелна комунална
политика на всяка община. И понастоящем е уместно да се отбележи, че реда и условията за
възлагане, създаване , приемане и прилагане на устройствените планове, както и процедурите по
инвестиционното проектиране са унифицирани за цялата страна.
(2)
За обектите по ал. 1 се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на
общинския съвет Министъра на инвестиционното проектиране, а за държавни и общински имоти -
и въз основа на схема, одобрена съответно от Областния управител и Кмета главния архитект на
общината. За държавните имоти схемата се одобрява след съгласуване със съответната централна
администрация, която стопанисва имота, а в останалите случаи с областния управител.
6. В чл. 57, ал.1
думите „с наредба на общинския съвет” се заместват с „наредбата”.
(1) (Предишен текст на чл. 57 - ДВ, бр. 65 от 2003 г.)
Върху недвижими имоти могат да се
поставятрекламни, информационниимонументално-декоративниелементивъз основанаразрешение
за поставяне, издадено по ред, установен с наредбата на общинския съвет по чл. 56, ал. 2.
7. В чл. 139 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал.1 се променя както следва:
Инвестиционните проекти могат да се изработват в съгласно Наредба издадена от Министъра
на инвестиционното проектиране за обхват, съдържание, следните фази и за съответния
проектантски хонорар. В същата наредба ясно се разграничават минималните изисквания за обем
и съдържание на инвестиционните проекти, необходими за издаване на разрешение за строеж
от тези, които са необходими и задължителни за изграждането на строежа, но не подлежат на
съгласувателен и разрешителен режим за нуждите на индивидуалния административен акт.
2. В ал. 3
думите „от проектантите на останалите части и” се заличава, след думите „ от
възложителя” се добавя текстът „и от главния проектант по смисъла на чл. 162 на настоящия закон,
отговорен за взаимното съгласуване и координация на всички части от инвестиционния проект”.
В изречение второ текстът „с подпис от проектантите на останалите части и от възложителя”
се заличава.
Чл. 139. (1)
Инвестиционните проекти могат да се изработват в съгласно
Наредба издадена
от Министъра на инвестиционното проектиране
за обхват, съдържание, следните фази и за
съответния проектантски хонорар. В същата наредба ясно се разграничават минималните
изисквания за обем и съдържание на инвестиционните проекти, необходими за издаване на разрешение
за строеж от тези, които са необходими и задължителни за изграждането на строежа, но не
подлежат на съгласувателен и разрешителен режим за нуждите на индивидуалния административен
акт. :
1. идеен проект;
2. технически проект;
3. работен проект (работни чертежи и детайли).
(3) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 82 от 2012 г., в сила от 26.11.2012 г.)
Всички
документи - графични и текстови, по всички части на инвестиционния проект се подписват и
подпечатват от проектанта на съответната част и се съгласуват с подпис от проектантите на
останалите части и от възложителя и от водещия проектант по смисъла на чл. 162 на настоящия
закон, отговорен за
ПОЯСНЕНИЕ:
Промяната значително ще улесни и опрости съгласувателната процедура, която
понастоящем се критикува от всички участници в инвестиционния процес като ненужно усложнена,
отнемаща излишно време, усилия и разходи.
Взаимното съгласуване и координация на всички части от инвестиционния проект.
Не се съгласуватс подпис отпроектантите на останалите части и отвъзложителя изчисленията,
извършени от проектанта по съответната част.
3. Ал. 5 се заличава
ПОЯСНЕНИЕ:
Публичната администрация е прекомерно натоварена с несвойствени дейности
в условията на много утежнен разрешителен режим. При условията на съществуващи Камари
създадени със закон, удостоверяващи пълна проектантска правоспособност е възможно значително
облекчаване на режима с регламент на минималните изисквания за обем и съдържание на
инвестиционните проекти, необходими за издаване на разрешение за строеж ( по примера на др.
европейски страни в т.ч. Германия).
(5) (Изм. - ДВ, бр. 66 от 2013 г., в сила от 26.07.2013 г.)
Министърът на инвестиционното
4
5
Законодателна инициатива
Законодателна инициатива
26
27