ПРЕДЛОЖЕНИЯ НА КИИП ЗА ПРОМЕНИ В ЗУТ
република българия - четиридесет и второ народно събрание
ЗАКОН за изменение и допълнение на Закона за устройство на територията
МОТИВИ към законопроекта
ЗАКОНОПРОЕКТ - СРАВНИТЕЛЕН ТЕКСТ НА ЗАКОНОПРОЕКТА
(Обн. ДВ. бр.1 от 2 Януари 2001г., в сила от 31.03.2001 г.,изм. ДВ. бр.41 от 24 Април 2001г.,
изм. ДВ. бр.111 от 28 Декември 2001г., изм. ДВ. бр.43 от 26 Април 2002г., изм. ДВ. бр.20 от 4
Март 2003г., изм. ДВ. бр.65 от 22 Юли 2003г., изм. ДВ. бр.107 от 9 Декември 2003г., изм. ДВ.
бр.36 от 30 Април 2004г., изм. ДВ. бр.65 от 27 Юли 2004г., изм. ДВ. бр.28 от 1 Април 2005г., изм.
ДВ. бр.76 от 20 Септември 2005г., изм. ДВ. бр.77 от 27 Септември 2005г., изм. ДВ. бр.88 от 4
Ноември 2005г., изм. ДВ. бр.94 от 25 Ноември 2005г., изм. ДВ. бр.95 от 29 Ноември 2005г., изм.
ДВ. бр.103 от 23 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.105 от 29 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.29 от 7
Април 2006г., изм. ДВ. бр.30 от 11 Април 2006г., изм. ДВ. бр.34 от 25 Април 2006г., изм. ДВ. бр.37
от 5 Май 2006г., изм. ДВ. бр.65 от 11 Август 2006г., изм. ДВ. бр.76 от 15 Септември 2006г.,
изм. ДВ. бр.79 от 29 Септември 2006г., изм. ДВ. бр.82 от 10 Октомври 2006г., изм. ДВ. бр.106
от 27 Декември 2006г., изм. ДВ. бр.108 от 29 Декември 2006г., изм. ДВ. бр.41 от 22 Май 2007г.,
изм. ДВ. бр.61 от 27 Юли 2007г., изм. ДВ. бр.33 от 28 Март 2008г., изм. ДВ. бр.43 от 29 Април
2008г., изм. ДВ. бр.54 от 13 Юни 2008г., изм. ДВ. бр.69 от 5 Август 2008г., изм. ДВ. бр.98 от 14
Ноември 2008г., изм. ДВ. бр.102 от 28 Ноември 2008г., изм. ДВ. бр.6 от 23 Януари 2009г., изм.
ДВ. бр.17 от 6 Март 2009г., изм. ДВ. бр.19 от 13 Март 2009г., изм. ДВ. бр.80 от 9 Октомври
2009г., изм. ДВ. бр.92 от 20 Ноември 2009г., изм. ДВ. бр.93 от 24 Ноември 2009г., изм. ДВ. бр.15
от 23 Февруари 2010г., изм. ДВ. бр.41 от 1 Юни 2010г., изм. ДВ. бр.50 от 2 Юли 2010г., изм. ДВ.
бр.54 от 16 Юли 2010г., изм. ДВ. бр.87 от 5 Ноември 2010г., изм. ДВ. бр.19 от 8 Март 2011г.,
изм. ДВ. бр.35 от 3 Май 2011г., изм. ДВ. бр.54 от 15 Юли 2011г., изм. ДВ. бр.80 от 14 Октомври
2011г., доп. ДВ. бр.29 от 10 Април 2012г., доп. ДВ. бр.32 от 24 Април 2012г., изм. ДВ. бр.38 от 18
Май 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.45 от 15 Юни 2012г., доп. ДВ. бр.47 от 22 Юни 2012г., изм. и доп.
ДВ. бр.53 от 13 Юли 2012г., изм. ДВ. бр.77 от 9 Октомври 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.82 от 26
Октомври 2012г., изм. ДВ. бр.99 от 14 Декември 2012г., изм. ДВ. бр.15 от 15 Февруари 2013г.,
изм. ДВ. бр.24 от 12 Март 2013г., доп. ДВ. бр.27 от 15 Март 2013г., изм. и доп. ДВ. бр.28 от 19
Март 2013г., изм. и доп. ДВ. бр.66 от 26 Юли 2013г.)
Осъзнататанеобходимостзаоблекчаваненарегулаторнитережимивсфератанаустройственото
планиране, инвестиционното проектиране и строителството;
Подобряване на бизнес средата и стимулиране на инвестиционната инициатива;
Повишаване ролята и отговорността на неправителствения сектор в управлението на
устройственото планиране, инвестиционното проектиране и строителството;
Подобряване капацитета на публичната администрация;
Намаляване на бюрократичната тежест;
Съкращаваненасроковетеприпроцедурисвързанис устройственотопланиране, инвестиционното
проектиране и строителството;
Икономически ефект от облекчаване на инвестиционния разрешителен режим.
Редица конкретни предложения на професионалните камари и др. професионални и граждански
сдружения с нестопанска цел.
Забележка:
Настоящият текст изработен вследствие на цитираните мотиви, както и на редица конкретни
предложения не е окончателен и няма претенция да бъде под формата на законопроект готов за
внасяне в съответните органи по предвидените в закона процедури.
Отвореният характер на текста и неговата форма направена за удобство при ползването му
предоставят възможност за ефективно включване в конкретизирането на нормите на всички
участници в процеса на неговото изработване и обсъждане.
На проведеното заседание на УС на КАБ от 27 -28.09.2013г. настоящият материал е разгледан,
вследствие на което са направени и предстои да бъдат направени частични промени. На 04.10..2013г.
Комисията по нормативна уредба към КАБ разгледа и окончателно установи отношението си към
законопроекта.
В червено са оцветени текстовете, които са предложени за отпадане или корекция, а в син цвят
са означени новопредложените текстове.
1. В чл. 5 се правят следните изменения:
1. В ал. 2 след думите „въз основа на конкурс”,
точката се премахва и се добавя текста „като
в комисията по конкурса участват представители на КАБ и САБ”. В изречение второ думите „или
които имат необходимия стаж за придобиването й” се заличават.
ПОЯСНЕНИЕ:
Предложението е от УС на КАБ с прецизиране на текста.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.)
В общините и в районите на Столичната
община и на градовете с районно деление се назначават главни архитекти по трудово или по служебно
правоотношение въз основа на конкурс . , като в комисията по конкурса участват представители
на КАБ и САБ. За главни архитекти се назначават лица с придобита пълна проектантска
правоспособност или които имат необходимия стаж за придобиването й.
2. В ал. 4
се създава изречение второ „В състава на експертния съвет задължително се включват
представители на КИИП, КАБ и САБ”.
ПОЯСНЕНИЕ:
Регламентираното присъствие на представители на КИИП, КАБ и САБ би
гарантирало подобряване нивото на експертните съвети.
(4)
Кметът на общината (района) назначава общински (районен) експертен съвет по устройство
на територията. В състава на експертния съвет задължително се включват представители на
КИИП, КАБ и САБ.
2. В чл. 6, ал. 2 и ал. 3 думите „могат да” се заличават.
(2)
В състава на експертните съвети по ал. 1 могат да се включват и специалисти извън
администрацията, към която са създадени.
(3)
За работата на експертните съвети по ал. 1 могат да се предвиждат средства по
2
1
Законодателна инициатива
Законодателна инициатива
22
23