Page 24-25 - finalhq

Basic HTML Version

съответните бюджети.
3. В Чл. 16 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал.1 числото „25” се заменя с „30”.
ПОЯСНЕНИЕ:
Увеличаването на процентната част предназначена за задоволяване на обществени
потребности ( за терени с публично предназначение) осигурява по-големи възможности за общините
да провеждат своята комунална политика без да ощетяват интересите на отделните собственици
на поземлени имоти, което по изключение може да доведе до необходимостта от 30% от площта
по чл. 16.
ЗАБЕЛЕЖКА:
Целесъобразно е да се предвиди изискване в закона за наредба регламентираща
реда и условията за прилагане на чл. 16 от ЗУТ.
При условие, че се приеме съответната наредба евентуално би отпаднала необходимостта от
въведените нови алинеи.
При неодобрение на предложението за 30% с мнозинство от специалистите по устройствено
планиране, процентната част може да се запази по действащия текст.
(1) (Доп. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.)
С подробен устройствен план за
територии с неурегулирани поземлени имоти, както и за територии с неприложена първа регулация
по предходен устройствен план се определят необходимите площи за изграждане на обектите на
социалната инфраструктура - публична собственост на озеленените площи, обединени в зелена
система, и на общите мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура. За осъществяване
на тези предвиждания с влизането в сила на плана собствениците на недвижими имоти прехвърлят
в полза на общината процентна част от площта на имотите си, определена с плана, но не повече
от 25 30 на сто.
2. В ал.2 след думата „се изработва“ се добавя „в цифров вид “.
(2)
Подробният устройствен план по ал. 1 се изработва в цифров вид на базата на кадастрална
карта, одобрена по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър
3. Създава се ал.2а.
(2а) Подробният устройствен план по ал. 1 се определя по границите на
(2а)
Подробният устройствен план по ал. 1 се определя по границите на съществуващи поземлени
имоти в кадастрална карта и кадастрални регистри (КККР).
съществуващи поземлени имоти в кадастрална карта и кадастрални регистри
(КККР)
3. Създават се ал.4а, 4б, 4в и 4г.
(4а)
Преди разглеждане на общинския експертен съвет по устройство на територията, проектът
на плана за регулация се съгласува със СГКК. Съгласуването се извършва в 14-дневен срок .
(4б)
За отразяване на подробният устройствен план по ал. 1 в кадастралната карта се изработва
проект за изменение на кадастралната карта.
(4в)
Проектът за изменение на кадастралната карта по ал. 4б се изработва в 30-дневен срок
след влизане в сила на заповедта за одобряване на подробният устройствен план по ал. 1 и след
определяне на проектни идентификатори от
СГКК
.
(4г)
В 30-дневен срок от влизане в сила на заповедта за одобряване на подробният устройствен
план по ал. 1, копие от нея се изпраща на Агенцията по геодезия, картография и кадастър, заедно
с проектът за изменение на кадастрална карта по чл. 4б – за служебно нанасяне в кадастралната
карта.
(4а)
Преди разглеждане на общинския експертен съвет по устройство на територията, проектът
на плана за регулация се съгласува със
СГКК
. Съгласуването се извършва в 14-дневен срок .
(4б)
За отразяване на подробният устройствен план по ал. 1 в кадастралната карта се изработва
проект за изменение на кадастралната карта.
(4в)
Проектът за изменение на кадастралната карта по ал. 4б се изработва в 30-дневен срок
след влизане в сила на заповедта за одобряване на подробният устройствен план по ал. 1 и след
определяне на проектни идентификатори от
СГКК
.
(4г)
В 30-дневен срок от влизане в сила на заповедта за одобряване на подробният устройствен
план по ал. 1, копие от нея се изпраща на Агенцията по геодезия, картография и кадастър, заедно
с проектът за изменение на кадастрална карта по чл. 4б – за служебно нанасяне в кадастралната
карта.
4. Създава се ал.5а.
(5а)
Документът за собственост преди улегулирането , заповедта на кмета за индивидуализация
на новообразувания
УПИ
и издадената скица от
СГКК
удостоверяват правото на собственост
върху новообразуваните
УПИ
и могат да послужат за съставянето на нови актове за собственост
или за извършване на правни сделки.
ЗАБЕЛЕЖКА:
Конкретното предложение е постъпило преди редактиране на настоящия текст и
като регламент би могло да бъде част от разпоредбите на евентуална наредба за реда и условията
за прилагане на
чл. 16 от ЗУТ
.
(5а)
Документът за собственост преди улегулирането , заповедта на кмета за индивидуализация
на новообразувания
УПИ
и издадената скица от
СГКК
удостоверяват правото на собственост
върху новообразуваните
УПИ
и могат да послужат за съставянето на нови актове за собственост
или за извършване на правни сделки.
4. В Чл. 19 се правят следните изменения и допълнения:
1.В ал.1 след думите „имоти за” се добавя текстът „свободно”,
запетаята след думите
„жилищно застрояване”
се премахва, текстът „свободно или свързано в два имота” се заличава и
се премахва запетаята след него.
(1)
При урегулиране на поземлени имоти за свободно ниско жилищно застрояване, свободно или
свързано в два имота, се спазват следните размери:
2.В ал.1 се създава т. 6 със следното съдържание:
6. В земи по 4
от Закон за собствеността и ползването на земеделските земи - най-малко 16 м
лице и 500 кв.м повърхност
6. В земи по 4
от Закон за собствеността и ползването на земеделските земи - най-малко 16 м
лице и 500 кв.м повърхност
3. В ал. 5
думите „в повече от два имота за застрояване със социални жилища или за друго
3
Законодателна инициатива
Законодателна инициатива
24
25