Page 29 - final

Basic HTML Version

28
3 / 2012
пътна инфраструктура
Ще изграждаме
скоростни пътища
н о в и н и
а международна конференция по пътна
безопастност, проведена наскоро, инж.
Лазар Лазаров, председател на УС на
агенция „Пътна инфраструктура очерта като
един от основните приоритети в дейността
на агенцията усиленото проектиране на
скоростни пътища в България. С тези проекти
страната ни ще кандидатства за финансиране
по еврофондовете през следващия програмен
период на ЕС след 2014 г. За реализацията на
проектите през този период се очаква България
да усвои 2–3 млрд.евро. Крайната цел е у нас
да бъдат построени до 2020 г. със средства по
оперативна програма „Транспорт” 7 скоростни
пътища. Те ще имат по две основни платна,
всяко с най–малко по две ленти за движение,
а на всеки километър ще има площадка за
аварийно спиране. Максималната скорост на
тези бързи шосета ще бъде 120 км/ч, за разлика
от магистралите, където максималната скорост
е 140 км/ч.
Строителството на първия скоростен път
София – Калотина, който е един от най–
натоварените, ще започне още през лятото
на 2013 г. По него за денонощие преминават
над 20 000 коли и над 3 000 тежкотоварни
автомобила. Дължината на трасето му ще
бъде 50 км, а прогнозната стойност – около
400 млн. евро. Най–много усилия и средства
се предвиждат за реконструкция на отсечката
при Сливница и Драгоман, защото там е
най–тесния участък от скоростния път.
Вече се проектират скоростните пътища
между Видин и Монтана и между Русе и
Разград. Усилено се работи и по завършването
на магистрала „Хемус” в участъка Ябланица
– Шумен. За съжаление наскоро е станало
ясно, че „Хемус” няма да бъде магистрала, а
скоростен път.
Проектът предвижда и строителството
на пътен възел на изхода на София преди
магистрала „Люлин”, който ще бъде на три нива.
Подобно пътно–транспортно съоръжение до
сега не е изграждано в България.