Page 33 - finalhq

Basic HTML Version

Обосновка: Стойностите wmax = 0,2 и съотв.
0,15 mm са по ниски от препоръчаните в таблица
7.1N на БДС ЕN 1992-1-1. От друга страна wmax
= 0,2 мм отговаря на досегашните изисквания у
нас
EN 1991-2
NA 2.12. Точка 4.3.2(3). Товарен модел LM 1,
алинея 3.
За мостове по автомагистрали и за пътища с
международен трафик се приемат αQi=αqi=1,0.
За мостове по останалите пътища αQ1=αq1=0,8;
αQi=αqi=1,0 за i≥2.
Обосновка: Рисковано е някой възложител
да предпише стойности до минимума 0,4,
което може да се окаже опасно. Все пак
въпросът за леко натоварени пътища е уреден
с в Националното приложение с NA.2.7 точка
4.1.2 : “Възложителите на конкретните проекти
на мостове могат да определят специфични
товарни модели , при които да се вземат и
специални мерки (вкл. пътна сигнализация ) за
строго ограничаване на теглото на превозните
средства (напр. за местни , селскостопански и
частни пътища).
NA 2.14. Точка 4.3.3(2). Товарен модел LM 2,
алинея 2.
Стойността на коефициента βQ се приема
равна на 0,5 за проверка на местно натоварване.
NA 2.26. Точка 4.6.4(3). Товарен модел за
умора 3 (модел с единично превозно средство),
алинея 3.
За конкретни проекти може да се отчита и
второ превозно средство с геометрични размери,
както определените в (1) по-горе, но с тегло на
всяка ос по 36 kN. Осовото разстояние между
двете превози средства не трябва да е по-малко
от 40 m.
NA 2.30. Точка 4.7.2.2(1). Сили от удар върху
връхни конструкции, алинея 1.
Връхните конструкции се проверяват за удар
от превозно средство съгласно EN 1991-1-7, за
случаите обхванати от тази норма.
NA 2.50. Точка 6.3.2(3)Р. Товарен модел LM
71, алинея 3.
За мостове от националната пътна мрежа
коефициентът α се приема за равен на 1,21.
За конкретни проекти извън този случай
възложителят може да задава други стойности.
EN 1992-2
NAТочка 4.4.1.2 Минимално покритие cmin..В
края на съществуващия текст по тази точка да се
добави:
1.
При употребата на сулфатоустойчив
цимент бетонното покритие да се увеличи с 10
mm.
2.
При елементи подложени на абразия
бетонното покритие да се увеличи с очакваното
му намаление от абразията.
NA 2.14. Точка 6.8.1(102). Условия за
проверката да добие следният вид:
Определят се следните допълнителни правила
за проверката на умора:
А) Проверка за умора не е необходима за
следните конструкции и елементи:
a) пешеходни мостове, с изключение на
конструктивни елементи, много чувствителни
на ветрови въздействия;
b) сводови и рамкови конструкции под насип
с височина над конструкцията най-малко 1,00 m
– за пътни мостове, и 1,50 m – за железопътни
мостове;
c) фундаменти;
d) стълбове и колони, които не са кораво
свързани с връхната конструкция;
e) подпорни стени до насипи за пътища и
железници;
f) устои на пътни и железопътни мостове,
които не са кораво свързани с връхната
конструкция, с изключение на плочите на устои
с кухини;
g) обикновена и напрегната армировка в
области, в които възникват само натискови
напрежения в ръба на сечението от често
повтарящата се комбинация от въздействията
и Pk.
В) За пътни мостове се допуска да не се
извършва проверка на умора на бетона при
натиск, ако натисковото напрежение в бетона от
характеристична комбинация на въздействията
е по-малко от .
C)
Допуска
се
прилагането
на
информационното приложение NN при
проверката на умора за обикновената и
напрягаща армировка в пътните и железопътните
мостове, както и за умора на бетона в
железопътните мостове.
D) Изчисляването на напреженията при
проверката на умора да се извършва при
приемане на:
а) Сеченията остават равнинни след
въздействието.
36